bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

Ce impact are programul Spațiu pentru MIN(T)E la clasă?

21 noiembrie 2024by Mirabela0

În anii de studiu ca elev și ulterior ca student am experimentat adesea cât de importantă este relația cu omul din spatele catedrei. Și, de cele mai multe ori, nu a fost despre informația prezentată, ci despre importanța pe care simțeam că o acorda actului educațional. 

În linii mari, era vorba despre: 

  • Sentimentul că era în regulă să existe opinii diferite în dezbateri, pentru că asta creează o perspectivă mai amplă asupra subiectului inițial.
  • Normalizarea eșecului și încurajarea expunerii la noi informații ori contexte care ofereau posibilitatea de dezvoltare și creștere. 
  • Încurajarea colaborării pentru că este un aspect ce oferă posibilitatea de a stimula și dezvolta abilități ce sunt extinse ulterior în viața de adult. 

Ani mai târziu m-am întors în școală, într-un alt rol și o echipă, cu deschiderea de a vedea care sunt nevoile și cum pot fi adresate, atât din perspectiva elevilor, cât și a profesorilor și a părinților. 

Am revenit în clase ca parte din programul de educație în sănătate emoțională Spațiu pentru MIN(T)E prin care ne dorim creșterea gradului de informare și conștientizare a importanței sănătății mintale în comunitate.  

Printre obiectivele programului nostru, un aspect important îl reprezintă crearea unui spațiu securizant în care adolescenților să li se ofere posibilitatea de a vorbi liber despre ce și cum simt, să adreseze întrebări, să relaționeze cu ceilalți colegi într-un mod incluziv. 

Deși profesorii nu participă activ în aceste sesiuni, observația rezultatelor și a impactului acestora asupra dinamicii de grup poate fi extrem de valoroasă. 

Prin observarea și recunoașterea proceselor emoționale ale elevilor, profesorii pot avea o perspectivă mai amplă asupra stărilor emoționale pe care aceștia le experimentează zilnic. 

Se creează astfel posibilitatea de a-și adapta abordarea pedagogică astfel încât mediul de învățare să permită mai multe oportunități de colaborare, sprijin reciproc și motivație personală. Context în care ne dorim să rămânem aproape și să căutăm împreună modalități de a sprijini dezvoltarea emoțională și educațională a elevilor adresând deopotrivă și nevoile profesorilor pentru a crea un mediu de învățare suportiv. 

Prin colaborare și adaptare continuă, ne dorim să construim împreună cu școlile partenere un mediu educațional care să sprijine atât elevii, cât și profesorii. Astfel, putem transforma provocările în oportunități de învățare și dezvoltare pentru toți cei implicați.

 

Programul Spațiu pentru MIN(T)E

Unul dintre scopurile programului Spațiu pentru MIN(T)E este acela de a crea împreună cu școlile partenere un mediu care să sprijine atât elevii, cât și profesorii.   

Noi creăm unui spațiu securizant în care adolescenților li se ofere posibilitatea de a vorbi liber despre ce și cum simt, să adreseze întrebări, să relaționeze cu ceilalți colegi într-un mod incluziv, ÎNSĂ, mai departe, un rol esențial îl joacă profesorii. Ei pot observa și recunoaște stările emoționale ale elevilor, precum și impactul pe care atelierele noastre l-au avut asupra dinamicii grupului. Se creează astfel posibilitatea de a-și adapta abordarea pedagogică astfel încât mediul de învățare să permită mai multe oportunități de colaborare, sprijin reciproc și motivație personală.   

Cheamă-ne și tu în școala sau comunitatea ta! – https://forms.gle/nXuQGWfJcydmnaJo7 

Suntem aici pentru o generație care își îmbrățișează emoțiile. 

 

Autor: psiholog Mirabela Stoinoiu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *